• Právě proběhl Týden pro klima, do kterého jsme se jako škola rozhodli zapojit. Považujeme za důležité pomoci dětem se v tomto aktuálním tématu zorientovat.
  • Bavili jsme se s dětmi o tom, co to jsou změny klimatu, proč studenti stávkují a co jako děti mohou pro zlepšení aktuálního stavu udělat.
  • Děti se rozhodly napsat dopisy politikům, namalovat transparenty, diskutovaly nad novými technologiemi v dopravě a nad tím, jak se chovat více udržitelně a ohleduplně k planetě, na které žijeme.

Pane Prezidente,

chtěla jsem Vám napsat, že by bylo dobré, kdybyste se zamyslel nad situací na Zemi. Sám vidíte, že lidé stávkují za zmírnění klimatických změn. Vy mluvíte jako by tento problém neexistoval. Přitom o tomto problému ví už i žák/žákyně základní školy.

Prosím zamyslete se.

Anička, 11 let

Pane Premiére,

prosím, zamyslete se nad stavem naší planety. Přijde mi, že je ohrožená. Zkuste něco vymyslet, jak se to dá změnit. Určitě to jde! Ale musí se chtít!

A slyšela jsem, že vás to nezajímá 🙁 Je to naléhavé. Děkuji.

Anna, 11 let

Dear Mrs. Haley,

I hope you are happy. I am a girl. I live in the Czech Republic. I like unicorn doughnuts.

Today we talked about the climate. I did not learn much because I was thinking about making food tomorrow, but the climate is really important. I like trees because they give us air. I like water because there are fish.

Please keep the climate good so we can have trees and fish and unicorn doughnuts.

The end. Thank you.

Love,

Lily, 6 (and her English teachers)